Deprivarea somnului pentru pierderea în greutate


Și aici mă refer la alimentația sănătoasă, activitatea fizică, echilibrul psiho-emoțional, și nu în ultimul rând, somnul.

Da, somnul.

allad slimming slimming

Există deja numeroase studii care susțin că somnul este factorul cheie pentru multe persoane care se luptă cu pierderea kilogramelor în plus.

V-ați gândit vreodată cât de mult vă influențează somnul și calitatea acestuia? Mulți dintre noi am simțit pe pielea noastră cum privarea de somn duce la scăderea randamentului, dar hai să vedem cum altfel ne mai influențează somnul nesănătos.

  1. Legatura dintre somn si greutatea corporala
  2. Somnul si sanatatea
  3. Legatura dintre somn si greutate - Nutrisquare
  4. De ce lipsa de somn ingrasa? | kalibaskogyerekvilag.ro

Ce înseamnă un somn sănătos? Când vorbim despre un somn sănătos, trebuie să luăm în considerare trei criterii: cantitatea, calitatea și regularitatea.

Modificările moleculare cauzate de pierderea somnului și cum aceasta duce la creșterea în greutate

Din păcate, numărul persoanelor care dorm suficient este în continuă scădere. Calitatea Pentru a beneficia de un somn sănătos este importantă evitarea consmului de alcool, cafeină și tutun, seara.

cum să ardeți grăsime în 4 săptămâni

Absența luminii și a zgomotelor contribuie la îmbunătățirea calității somnului. Regularitatea Somnul sănătos face parte din rutina zilnică.

Cercetarile demonstreaza ca lipsa somnului este asociata cu modificari negative ale metabolismului. Exista o legatura intre durata somnului si obezitate? Desi nu exista inca date suficiente in legatura cu somnul la copii, potrivit unui studiu, copiii care au dormit sub 7,5 ore pe noapte fata de recomandate au avut un risc de trei ori mai crescut de a deveni obezi in decurs de 5 ani. Studiile mai arata ca persoanele care dorm putin nu mananca sanatos.

Încercați să vă treziți la aceeași oră în fiecare dimineață și să vă culcați când vă simțiți somnoroși. Sfaturi pentru un somn sănătos Somnul, creșterea în deprivarea somnului pentru pierderea în greutate și obezitatea Somnul nesănătos a fost în mod repetat corelat cu un indice de masă corporală mai mare IMC și cu creșterea în greutate. Necesarul de somn variază în funcție de individ, dar, în general, studiile au observat modificări ale greutății la mai puțin de șapte ore de somn pe noapte.

Obezitatea și somnul

Excesul ponderal duce la agravarea apneei obstructive în somn AOSdespre care se știe că întreține și agravează obezitatea. AOS scade calitatea și cantitatea somnului pe timpul nopții, care, inevitabil, duce la apariția somnolenței diurne. Somnolența diurnă poate duce la scăderea activității fizice și este necesară scăderea aportului caloric.

Fără a se lua această măsură, somnolența diurnă ar putea duce la un câștig ponderal suplimentar și la agravarea obezității. De asemenea, se pare că lipsa somnului poate provoca pierderea masei musculare.

Cu toate acestea, acum înțelegem că greutatea corporală este mai mult decât o simplă funcție a comportamentului. Genetica, statutul socio-economic, mediul comunitar, stresul și sănătatea generală joacă un rol în greutatea cuiva. În plus, cât de bine sau prost dormi poate afecta creșterea și pierderea în greutate, deoarece pierderea somnului este una dintre factori de risc pentru obezitate. Este un ciclu frustrant, dar ajutorul este disponibil pentru persoanele care sunt supraponderale sau obeze pentru a îmbunătăți somnul și efectele asupra sănătății asociate cu pierderea somnului.

Mușchiul arde mai multe calorii în repaus decât grăsimea, așa că, prin topirea masei musculare, scade și rata metabolismului bazal. Este un cerc vicios din care este greu de ieșit.

Legatura dintre somn si greutatea corporala

Somnul nesănătos duce la creștere în greutate, întreține și agravează apneea obstructivă în somn, care, la rândul ei, provoacă un somn nesănătos. Legătura dintre somn și obezitate Somnul și apetitul S-a descoperit că oamenii care nu dorm suficient au un apetit mai crescut.

cum să pierdeți în greutate cu fitpit

Ghrelina este hormonul foamei și este secretată în stomac atunci când ne este foame. Secreția sa scade după ce luăm masa. Leptina, în schimb, este hormonul sațietății și este secretată de celulele adipoase.

qnexa pierderea în greutate

Secreția sa crește după ce luăm masa și ne săturăm. Un somn nesănătos duce la creșterea secreției de ghrelină și la scăderea secreției de leptină, deci la creșterea senzației de foame.

Legatura dintre somn si greutate

Somnul nesănătos poate crește, de asemenea, consumul de calorii deoarece afectează capacitatea de a controla dimensiunea porțiilor. Legătura dintre somn și apetit Somnul și alegerile alimentare Se pare că somnul nesănătos promovează alegerile alimentare mai puțin sănătoase.

Prin urmare, după o noapte nedormită, nu numai că vom fi mai tentați să mâncăm un bol de înghețată, dar probabil că vă va fi mai greu să practicăm autocontrolul. În plus, studiile au constatat că lipsa de somn poate crește afinitatea pentru alimentele bogate în calorii, carbohidrați și grăsimi.