Ce sa nu mancam ca sa slabim. 1. Ia o hotarare clara legata de slabit.


Medicii atrag însă atenţia că, dacă vrem să avem rezultate şi să nu ne punem în pericol sănătatea, ar trebui să apelăm la un specialist în nutriţie, şi nu să urmăm sfaturi găsite pe Internet sau să consumăm ceaiuri şi suplimente care promit minuni într-un timp scurt.

Ştiri pe aceeaşi temă Dr. Să mâncăm sănătos înseamnă să mâncăm pe măsura nevoilor noastre, iar cea mai bună mâncare este cea adecvată.

Meniu cont utilizator

Iată cea mai simplă definiţie a unei diete echilibrate. Nu mâncăm la fel vara şi iarna, nu mâncăm la fel la 7 şi la 70 de ani, nu mâncăm la fel când mergem pe munte şi când stăm pe canapea vizionând un film. Exact aşa cum te îmbraci — nu te duci în şlapi la schi şi nici cu fularul sau cu haina de blană la plajă. Simona Tivadar, medic primar specializat în diabet, nutriţie şi boli metabolice, într-un interviu pentru MedicHub.

Atunci când vrem să ţinem o dietă şi suntem hotărâţi să ne schimbăm stilul alimentar pentru a duce o viaţă sănătoasă, ar trebui să apelăm în primul rând la nutriţionişti şi dieteticieni. Doar ei ne pot indica setul de analize necesar şi ne pot ajuta să identificăm obiceiurile proaste din cauza cărora ne îngrăşăm. E absurd. Simona Tivadar. Fie că vorbim de prafuri, ceaiuri sau suplimente alimentare, ele nu ne ajută cu nimic, explică medicul nutriţionist dr.

Anca Hâncu. De asemenea, e important să învăţăm ce să mâncăm, cât să mâncăm, dar şi cum să mâncăm, căci şi aici sunt reguli. Sunt foarte multe persoane care în cinci minute termină de mâncat. Trebuie să mâncăm inteligent, aşezat, să nu mâncăm în faţa televizorului sau a calculatorului, ca să nu ne distragă atenţia. Pe de altă parte, contează şi orarul meselor, masa principală a zilei să fie până la ora S-a dovedit că cei care mănâncă preponderent seara, sar peste micul dejun şi încep să mănânce abia după orele Pastila-minune pentru slăbit nu s-a inventat Revenind la produsele-minune de slăbit pe care le vedem în reclamele TV şi, uneori, în postările influencerilor din social media, fără a fi însă recomandate de specialişti, nu ne fac neapărat rău, spune medicul nutriţionist dr.

Dar asta nu înseamnă că ne ajută să slăbim.

Specialistii in domeniu fac constant studii despre slabit si lifestyle sanatos, publicatiile de profil scriu mii de semne pe aceasta tema, iar rezultatul este ca acest subiect este inconjurat in continuare de neclaritati si sfaturi care nu functioneaza garantat pentru nimeni. Descopera principiile unui stil de viata sanatos! Teoretic, toti suntem motivati sa slabim — pentru a fi mai sanatosi; pentru a putea urca scarile fara a gafai si a face pauze; pentru a fi mai activi alaturi de cei dragi; pentru a arata bine la vara, in costum de baie; pentru a incapea in perechea de jeansi preferata. Practica insa ne omoara: daca iti plac mancarea sau dulciurile, daca iti place sa gatesti si sa intinzi masa pentru toti apropiatii, daca fiecare sarbatoare este marcata culinar la tine in casa, atunci eliminarea kilogramelor in plus poate fi tare dificila.

Ce fac de fapt acele prafuri şi ceaiuri? Au un efect laxativ şi, într-adevăr, ne ajută să scădem în greutate prin eliminarea de apă şi minerale, ceea ce nu e tocmai o reuşită. E vorba de pierdere de apă şi de minerale, pe care le recâştigi foarte repede. Ideea că anumite plante, extracte sau substanţe ar putea accelera metabolismul şi alte lucruri de genul acesta, de regulă, nu sunt adevărate.

De obicei, aceste produse sunt neutre, n-au niciun efect. Nu avem nici măcar produse farmaceutice, deci medicamente, care să facă ceva în acest sens, deşi se caută în continuare. Dacă ar exista o pastilă-minune pentru slăbit ar fi un lucru extraordinar, nu-i aşa?

impachetare cu folie alimentara pentru slabit flota pierdere în greutate

În principiu, acele produse nu ne fac rău, pentru că sunt cât de cât verificate, mai ales când ajung într-o farmacie. Corina Zugravu. Un adult este gata construit într-o anumită proporţie, dar ea poate fi schimbată prin intervenţii de nutriţie, prin efort fizic. Ni se dau exemple spectaculoase şi toată lumea face fix nr 1 supliment de pierdere în greutate lucru, ori asta e cea mai mare tâmpenie.

Deci, n-are rost să ţii dieta Madonnei. Nici medicul nutriţionist dr. Acum, în general, nu se produc efecte adverse foarte mari dacă citeşti o dietă într-o revistă şi o încerci zece zile. Nu sunt consecinţe iremediabile, pentru că avem un corp foarte adaptabil.

Asta se intampla printr-o dieta de slabit care taie din calorii combinata cu sport regulat. Dar cand incepi sa slabesti, organismul tau contraataca: poate initial ai dat rapid jos kilogramele in plus, iar acum procesul a incetinit sau s-a oprit complet. Iti umpli zilnic farfuria cu alimente sanatoase, faci sport, ai renuntat la dulciurile din comert, dar cantarul tot nu se misca in directia dorita de tine?

Nu ştim exact când a început moda dietelor, însă multe persoane publice ies în faţă pentru a spune şi altora cum reuşesc ele să se menţină în formă, parcă pentru a-şi justifica felul impecabil în care arată, e de părere dr. Dar trebuie să ştim că aici intervin foarte mulţi factori, de la genetică şi activitate fizică, până la operaţii estetice de orice fel. Pe de altă parte, problema cu dietele a apărut pe măsură ce oamenii au început să ia în greutate tot mai mult, iar stilul de viaţă să fie din ce în ce mai nesănătos.

🍀 10 alimente sățioase cu care poți slăbi rapid - Eu stiu TV

Foarte mulţi poate nici măcar n-au nevoie să slăbească, dar simt o obligaţie. E ca o modă, ca un curent care ne bântuie în ultimele decenii. Este util să te preocupe starea ta de nutriţie, starea de sănătate care rezultă din asta, dar să devină o obsesie nu e un lucru pozitiv.

Cum să slăbești sănătos: lista cu sfaturi care chiar funcționează

Situaţia nu e mai fericită nici în prezent, cu înăsprirea măsurilor de circulaţie şi închiderea sălilor de sport. În perioada de carantinare de anul trecut, după toate măsurătorile, am constatat că a crescut în general masa grasă, chiar dacă masa musculară a rămas la fel sau a scăzut la unele persoane. De ce? Ca urmare a sedentarismului, boala secolului nostru, care este al patrulea factor de risc de mortalitate, construind masă grasă.

migrene meds pierdere în greutate pierdere în greutate 19 zile

Opt ore de sedentarism, care este tipic pentru o personă care lucrează la birou, înseamnă deja risc crescut de mortalitate. Acest risc va fi anulat de de minute de activitate fizică, moderată spre intensă, zilnic. Deci, dacă ai stat opt ore, atunci o oră şi jumătate ar trebui să alergi uşor, să faci activitate, ceea ce e foarte greu pentru mulţi.

Perioadele de sedentarism trebuie întrerupte.

Deficitul caloric este cheia oricarei diete de slabire. El nu este altceva decat o diferenta matematica, cu minus. Este rezultatul negativ al caloriilor consumate de organism intr-o anumita perioada de timp vs caloriile ingerate prin mancare si bautura, in aceasi perioada de timp. Daca diferenta este pe plus atunci nu mai vorbim de un deficit caloric ci de un surplus caloric. In ceea ce priveste deficitul caloric si pierderea de grasime, cu totii pendulam zilnic intre surplus caloric perioadele cand ne alimentam si deficit caloric perioadele cand suntem nemancati.

Cât despre mâncatul emoţional, acesta apare la toată lumea, mai cu seamă în perioadele stresante, cum este cea pe care o trăim chiar acum.

Este vorba de un stres subliminal, pe care poate avem senzaţia că-l controlam, dar care îşi face simţită prezenţa spre seară, când începem căutatul în frigider. Cum putem recunoaşte mâncatul emoţional? Sunt acele persoane care caută nişte alimente — ciocolată, chipsuri — care să le ofere plăcere, confort, care să le anihileze o emoţie negativă.

Ca soluţie, putem înlocui ronţăielile nesănătoase cu unele sănătoase — morcov, ardei gras.

2. Ia-o pas cu pas (nu-ti poti shimba stilul de viata brusc).

Dar nu este în regulă nici să ronţăim morcovi la nesfârşit. Acolo unde există un management prost al stresului, unde apar ce sa nu mancam ca sa slabim alimentare, trebuie să apelăm chiar şi la psiholog. Trebuie, treptat, să ne canalizam mintea către alte activităţi care să ne facă placere şi să nu căutăm plăcere în mâncat. Cum facem să nu ne stresăm organismul dacă ţinem post FOTO Shutterstock Cea mai rea dietă pentru corpul uman este înfometarea, sunt de acord medicii nutriţionişti.

A slăbi nu înseamnă să nu mai mâncăm deloc, ci să consumăm alimente de calitate, precizează dr.

2. Nu esti atenta la caloriile consumate.

Pe de altă parte, sănătatea înseamnă şi să ne îndepărtăm cât mai mult posibil de alimentele procesate şi ultraprocesate. Să ne îndreptăm spre mâncare gătită, acasă sau la restaurante. Nu înseamnă că trebuie să devenim obsedaţi să mâncăm totul bio, dar să mâncăm cât mai proaspăt şi moderat, să înlocuim sarea cu condimente proaspete, cum ar fi mărarul, pătrunjelul, busuiocul. Despre postul negru, dr. Hâncu spune că el n-ar trebui ţinut de persoanele care suferă de diabet, de ulcer şi alte boli ale intestinului.

cum să mi ajuți fiica să piardă în greutate cum să pierdeți greutatea în jurul taliei

Chiar religios se spune că acest post trebuie ţinut doar de oamenii sănătoşi. Eu nu sunt adepta acestui gen de post, consider că organismele nu-s toate la fel, sunt unii care pot să-l ţină cu uşurinţă, alţii chiar au probleme de sănătate care interzic genul acesta de post.

Dacă suntem sănătoşi, o zi nu se întâmplă nimic. Experta aminteşte şi că înfometarea atrage după sine autocanibalizarea corpului.

Nu aștepta să ți se facă foarte foame

Mai mânâncă şi din viscere, din ficat. Iar dacă faci treaba asta ce sa nu mancam ca sa slabim repetiţie, nu e un lucru rezonabil. E foarte nesănătos, e cea mai nocivă dintre toate dietele. În acest sens, medicii nutriţionişti recomandă să profităm din plin de sezonul verdeţurilor şi să evităm carbohidraţii în exces. Dacă ţinem post, nu trebuie să exagerăm cu cartofii sau cu dulciurile, fie ele şi de post. Nu este nicio problemă să ai genul acesta de alimentaţie, dar lumea trebuie să fie atentă la proteine, pentru că mulţi spun că se îngraşă în post.

Lucrul acesta se întâmplă pentru că nu mănâncă corespunzător şi nu ajung la ce sa nu mancam ca sa slabim de saţietate. Dacă-ţi faci o mâncare de cartofi pe care o mănânci cu puţină pâine, eventual nu pui nici ulei, nu te saturi. Rămâi flămând, apoi mai mănânci puţină pâine şi tot aşa.

1. Urmezi o dieta de slabit la moda

Există foarte multe variante — lintea, fasolea, humusul, produse din soia, o mie şi una de produse dense proteic — pe care le poţi mânca în post şi care evită supraconsumul alimentar, oferindu-ţi senzaţia de saţietate. Există o ofertă foarte largă pe piaţă de produse vegetale, fie de mazăre, fie de soia. Luaţi-vă timp să mergeţi în magazin şi să citiţi ingredientele. Nu sunt toate pline de aditivi, unele sunt extrem de bune şi te ajută, pe de-o parte, să treci mai uşor de post şi, în al doilea rând, îţi dau senzaţia de saţietate.